Peipsimaa õppereis Lõuna-Portugali

Peipsimaa õppereis. 13.05-18.05 külastasime Peipsimaa ettevõtjatega Lõuna-Portugali Algarve piirkonda. Tutvusime kohaliku kultuuri ja toiduga ning suhtlesime kohalike turismi propageerivate inimestega. Portugalis elav giid näitas rahvuslike eripärasid ja rääkis kohalikust elu-olust. Kõik päevad olid väga tihedalt sisustatud ning huvitavaid ja kasulike külastusi täis. Näiteks küastasime mitut Portugalile iseloomuliku pereettevõtet, kus palgati lisatööjõudu ainult hooajaliselt.

Esimesel päeval külastasime tsitrusefarmi ja veiniistandust. Tsitrusefarmi põhitoodanguks on apelsinid ja klementiinid, mida suurel määral ostavad kohalikud hotellid ja osa toodangust eksporditakse lähiriikidesse. Veiniistanduse eripäraks on viinapuude kasvatamise tehnika. Hooaja lõpus, kui viljad on korjatud jäetakse alles ainult taime tüvi, mis meenutab number seitset.

Teisel päeval tutvusime kohalike kalastajatega, kus sarnaselt meilei on paigas kogused, mia ja kui palju võib püüda. Seejärel tutvusime looduspargiga, kus kogutakse merevee soola erinevate basseinide abil, samas looduspargis pesitseb mitukümmend eri linnuliiki. Pargis on heas sümbioosis soolakogumine, erinevate linnuliikide pesitsemine, kalandus ja turism.

Kolmandal päeval tutvusime Albubeira vanalinna ja Lõuna-Portugali kultuuriga lähemalt, seejärel liikusime edasi kalastama. Kalastusretkel näidati erinevaid kalapüügi võtteid. Tähelepanuväärne oli sadama multifunktsionaalne kasutus.

Viimasel päeval vaatasime üle Faro linna vaatamisväärsused ja linna suurima turu. Turul oli suuresti esindatud kohalikud köögiviljad ja kalatooted. Pärast kohaliku kultuuriga tutvusmist liikusime edasi ürdiaeda. Kuna Portugalis on enamus ettevõtted väga perekesksed siis ka aeda peavad neljaliikmeline perekond.

Peipsimaa ettevõtjad said palju inspiratsiooni ja uusi tuvusi, loodame peatselt näha uusi nutikaid tooteid või teenuseid tänu Peipsimaa õppereis tulemustele.